הכי גבוה שיש

הועדה המחוזית ת"א אישרה למתן תוקף את התכנית ל"מגדל בין ערים", המגדל הכי גבוה בישראל. הוועדה החליטה – הקצאת השטחים במגדל תוכפל ל- 10 אלפים מ"ר.

הבוקר (ג') החליטה הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ת"א במינהל התכנון, לאשר את התוכנית להקמתו של  "מגדל בין ערים" – המגדל הגבוה ביותר בישראל.

 

התוכנית שאושרה כוללת בנייה של מגדל בן -100 קומות, בלב אזור התעסוקה המטרופוליני. מיקומו של המגדל בין רחוב שפע טל בגבעתיים (ההמשך של  יגאל אלון ת"א), ז'בוטינסקי – ר"ג (מחלף ארלוזורוב) ובסמוך לתחנת הרכבת סבידור-מרכז, תחנה של הרכבת הקלה (הקו האדום ) ולמרכז תחבורה המתוכנן באזור.

 

הדמיה: מילוסלבסקי אדריכלים

 

תוכנית זו קובעת זכויות בנייה בהיקף של כ -120 אלף מ"ר המיועדים בעיקר לשטחי תעסוקה, מסחר, מלונאות ושטחים ציבוריים. בצמוד למגדל ייבנו שני מבנים בני 6 קומות כל אחד, בהם יוקמו שטחים ציבוריים עבור - חינוך, ספורט, דת, נופש, קהילה, רווחה, ומשרדי עירייה ע"פ שיקול הדעת של הרשות המקומית.

 

כמו כן, בתוכנית יש דגש על הפיתוח של המרחב הציבורי בין המגדל והמבנים שעתידים להיבנות, וכן על תנועת הולכי רגל למתחם וממנו במפלסים שונים המובילים לרחובות הסובבים את המתחם, לרבות מפלס של שדרה עירונית, סביב האזור שמיועד לקירוי האיילון.

 

"מגדל בין ערים" יהווה חלק מהשדרה העירונית ההיקפית שעתידה לקום על קירוי איילון, בהתאם לביצועה בפועל לתוכנית האב "ת"א 2000", שאושרה בוועדה המקומית ת"א ואומצה כמסמך מדיניות.

 

לאחר שמיעת ההתנגדויות שהוגשו ע"י תושבים ורוכשים של דירות במבנים קיימים/מאושרים לבנייה באזור, וכן ע"י מהנדס העיר וחברת נתיבי איילון, הוחלט בוועדה לאשר תוכנית זו אך נקבעו בה מספר שינויים.

עיקר השינויים בתכנית הם הכפלה של הקצאת השטחים הציבוריים מ - 5,000 מ"ר ל - 10 אלפים מ"ר, מבלי להגדיל את סך שטחי הבנייה במגדל.

השטחים הציבוריים שנוספו ישמשו לשירותי חינוך, ספורט, דת, בריאות, קהילה, רווחה, נופש ומשרדי עירייה.  

 

הדמיה: מילוסלבסקי אדריכלים

 

בנוסף הוחלט בוועדה לחייב הקמה של גשר הולכי המחבר את המגדל אל המגדל הסמוך לו מכיוון דרום (בתחום העיר גבעתיים), וכמו כן להבטיח ביצועו של גשר נוסף להולכי הרגל לכיוון צפון (מעל רחוב ז'בוטינסקי בר"ג).

שני הגשרים סומנו בנספחים של התכנית המופקדת כאופציה עתידית.

 

דניאלה פוסק, יו"ר הוועדה המחוזית ציינה: "תכנית זו שמה דגש על המרחב הציבורי והיא כוללת הקמה של מערך גשרים עבור הולכי-רגל. הקמת גשרים אלו תחבר את מרחב מפגש בין שלוש הערים: גבעתיים ר"ג ות"א) למתחם של התחבורה הציבורית המרכזי של המדינה והמטרופולין".

 

התוכנית הינה ביוזמה של עיריית ת"א והיא נערכה ע"י האדריכלים אמנון שוורץ וגיא מילוסלבסקי.